זה לא אני, זה אתה -פיטורי עובד

כחברה שחורטת על דגלה שיוויון זכויות לעובדים שלה, אחד מהרגעים הלא פשוטים בחברה הם פיטורי עובד.

כמובן שגם כאשר פיטורי עובד נעשים באופן חוקי שמכבד את התקנים והנהלים, עדיין פיטורי עובד בחברה גוררים עימם תגובות רבות ורגשות מעובדים אחרים, מהמשפחות ומההנהלה.

קשה להיות צודק בהליך של פיטורי עובד כאשר ברור כי לעובד שכעת פוטר לא תהיה עוד הכנסה ופרנסת משפחתו תלוייה במשכורת שזה עתה נלקחה ממנו.

האחריות שיש למעסיק בעת פיטורי עובד היא רבה ומקיפה ומהדהדת בגלים. ולכן, יש חשיבות רבה לאיך נעשה התהליך המורכב הזה של פיטורי עובד בחברה.

מעבר לכך שהנוהל של הפיטורים חייב להתנהל על פי החוק ובצמוד לתקנים, חשוב כי האדם שינהל את פיטורי עובד החברה יהיה מספיק רגיש כדי שהתהליך עצמו יעבור בשלום לכל הצדדים.

עובד שפוטר מהסיבות הנכונות, לעתים הפר חוזה שלו עם החברה בה הוא עובד או התנהל שלא בהתאם לחוקי המקום והחברה.

לעתים הפיטורם כלל לא נובעים ממעשה שעשה או לא עשה אותו עובד אלא הם תוצאה של שינויים ומגמות בחברה עצמה. בכל מקרה בו הוחלט על פיטורי עובד יש אכזבה רבה של העובד עצמו, לעתים הדבר בא במפתיע וללא הכנה אורכת טווח.

ולכן, חשוב לזכור כי אל אף העובדה כי לרב הפיטורים מוצדקים ונכונים בחוק, עדיין נעשה כאן עוול לאדם עובד ויש לנהוג עימו במשנה זהירות ורגישות.

כמעט כל אחד מאתנו היה פעם אחת בחייו לפחות בצד הפחות נעים של פיטורי עובד.

כולנו הרגשנו על בשרנו מה קורה כאשר מודיעים לך את הבשורה שמהדהדת בראש ומנפצת את הביטחון שהיית שרוי בו עד עתה.

ביטחון כלכלי שכעת אינו קיים וזה יוצר פחדים וחששות קיומיים, בעיקר לאנשים בעלי משפחות וילדים שחיי משפחותיהם מתבססים על העבודה של אותו עובד או עובדת. היכולת של כולנו, להיות במקום אותו עובד שפוטר, צריכה להוות עבורנו רגישות גבוהה לתהליכים כאלה שקורים מדי יום לידנו.

אם נשכיל לראותם באופן שווה, ולתת תשומת לב לכך במישנה רגישות, בוודאי נצליח לחולל שינוי ולרכך את גודל הבשורה הקשה לאותו עובד שפוטר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *