מי הבוס? -יחסי עובד מעביד

לא תמיד הייתי עובדת עצמאית. היו שנים רבות בהן עבדתי בחברות או עסקים כעובדת שכירה. בחלק מהחברות הגדולות  נדרשתי ליחסי עובד ומעביד, דבר שלא תמיד היטיב עימי ולבסוף גם גרם לי לעזוב את הסקטור הזה כשכירה ולפתוח עסק עצמאי משלי.

בכל מקום עבודה מוסדר קיימים חוקי עבודה ביניהם גם יחסי עובד ומעביד המעוגנים על פי חוק בכללים ונהלים.

כאשר עובד או מעסיק, עובר על חוקי יחסי עובד ומעביד ומתנהל שלא על פי החוק המקובל, רשאי אותו עובד שתחתיו לתבוע אותו לדין.

בגלל הקושי של עובדים רבים להתלונן על יחסי עובד ומעביד בפני הגורמים הרלוונטיים, מתוך חששם למקום העבודה שלהם, קיימים גופים שיכולים לעזור להם בהליכים אלו, כמו הסתדרות העובדים למשל.

הסתדרות העובדים היא גוף שנועד להגן על העובדים  בכל עניין או קושי שיש להם מול המעסיקים שלהם במקום העבודה, לרבות רמיסה של זכויות עובד, יחסי עובד ומעביד שאינם תקינים ועוד.

בשנים בהן עבדתי כעובדת שכירה בחברות רבות, נתקלתי לא מעט במקרים לא נעימים של יחסי עובד ומעביד שגרמו לי לחשוב שאולי זהו אינו המקום הטוב עבורי.

למזלי אני אשה דעתנית ובעלת כוחות רבים ואינה מוותרת בקלות כאשר נעשה לי עוול בכל תחום בחיים. אך לא כך ברב המקרים.

עובדים רבים מרגישים חלשים אל מול כוחותיהם של המעסיקים שלהם שמחזיקים ביד חזקה את זכויותיהם ואת משכורתם. הם מפחדים להתלונן , גם אם היו יחסי עובד ומעביד שלא כחוק והם ממשיכים לעבוד במעגל האימה אל מול אותם מעסיקים בעלי סמכות ושררה.

אותם עובדים מקופחים, מופלים או קורבנות של ניצול על ידי המעסיקים שלהם, עלולים לחיות כך במשך שנים רבות רק כשי להשאיר את המצב הכלכלי שלהם כתקנו.

למזלי, אני יכולתי לצאת בקלות ממעגל זה, להחליט כי אין יחסי עובד ומעביד אלו מתאימים לי והם חוציםן את הגבול שלי ושל החוקים שמדינת ישראל קבעה, אך לא שכך עם כל אותם עובדים חסרי ישע.

לעובדים הללו, צריך להציע עזרה בתמיכה, בצורת גופים שתומכים בהם, כדוגמת הסתדרות העובדים, בכדי שמקרים אלו לא ישנו ויוקעו מסדר היום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *