דע את זכויותיך -זכויות עובדים

אחד הדברים שכל מעסיק בכל בית עסק או חברה, קטן כגדול חייבים לדעת הם את זכויות עובדים תחתיו.

זכויות עובדים שמעוגנות בחוק, מפורסמות דרך הסתדרות העובדים ונגישות לכל בעל עסק או עובד. חשוב כי כל מנהל ידע את זכויות עובדים, שכן כך הוא יוכל להגן על זכויותיהם באופן מודע וברור ולהימנע מעבירות בגין זכויות עובדים.

לא קל להיות עובד שכיר בחברה שבה הגבולות אינם ברורים. בכל מקום שבו לא נשמרים כללים וחוקים, צפוי כאוס. אם זה כאוס מוסרי ואם חברתי. ולכן זכויות עובדים הם מביאים למודעות את האנשים העובדים בכל עסק, בין אם הם עובדים שכירים או מנהלים בחברה.

קיימים זכויות עובדים לכל פן בחיי העבודה של העובד. החל מפירוט שעות העבודה המותרות על פי חוק, מינימאליות ומקסימליות ושכר המחושב בצורה מסיימת ואינה יורדת משכר מינימום הנקבע ומחושב על פי חוק. זכויות עובדים לגבי שכר ברורים מאוד במשק וכל מעסיק מחוייב לפעול על פיהם.

זכויות עובדים הם גם קשורים בתנאי העבודה המסופקים לעובדים בכל תחום שהוא. החל מהפסקות בזמן העבודה, ארוחות, חופשות וימי מחלה שניתנים לעובדים ומחושבים בצורה מסוימת על פי חוק. לא כל מעסיק יכול לקבוע את התנאים שלו, וגם אם יש בידיו עסק עצמאי המעסיק עובדים, אינו יכול לנהוג ככל העולה על רוחו כשמדובר בתנאי עבודה.

כאשר עובדים נפגעים בגין זכויות עובדים ומרגישים כי נעשה להם עוול במקום העבודה, הם יכולים לפנות על פי חוק למערכת המשפטית ולהתלונן על זכויות עובדים שהופרו.

הסתדרות העובדים מעניקה את כל המידע הדרוש לכל עובד או מעסיק בעניני זכויות עובדים. ידע הוא כח וכאשר הדברים ידועים ויש תקנות וכללים מוגדרים, סביר כי פחות זכויות עובדים יפגעו.

לעתים נפגעים זכויות עובדים לא באופן מכוון אלא כתוצאה מחוסר ידע והבנה. ועל כן, יש צורך כי בכל מקום עבודה או עסק יהיו ברורים לכל זכויות עובדים, הן לאנשים שעובדים כשכירים בעסק והן למנהלים ובעלי העסק.

עבירה על זכויות עובדים יכולה לגרור את הצדדים לבתי משפט ולעונשים על פי החוק.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *