חושש מפיטורים? -פיטורי עובד

העבודה היא חיינו. במירוץ המטורף בחיים שלנו אחר הכסף העבודה היא הדבר החשוב שמקיים אותנו לאורך זמן ומעניק לנו חיים טובים ונוחים.

עובדים רבים חשים כי הם אינם בטוחים במקום עבודתם ופיטורי עובד יכולים להתבצע גם כלפיהם בכל רגע נתון.

החרדות מפיטורי עובד, עלולים לגרום לא אחת ללחץ ולתפוקה מופחתת במקום העבודה ולמעשה להזיק לא רק לעובד כי אם גם למעסיק.

פיטורי עובד שנעשים כחוק חייבים לקיים תנאים מסוימים שנקבעו כדת וכדין ואם המעסיק עובר עליהם, זכאי העובד שפוטר להתלונן ולהיות מפוצה בהתאם.

במקומות עבודה בהם יש עובדים רבים והתחלופה גבוהה של העובדים, חוששים עובדים רבים מפיטורי עובד פן יחולו גם עליהם.

לא מעט מקרים שאנו שומעים עליהם בכל יום של פיטורי עובד לאחר שנים רבות של תעסוקה במקום העבודה שגרמו לעוגמת נפש ועד למקרים קיצוניים יותר של חוסר כל, דיכאון ואף מקרים קשים יותר בהם פיטורי עובד לאחר שהיה שנים עובד בחברה מסויימת וכעת נותר לאחר פיטוריו ללא עתיד כלכלי וללא פרנסה. כאשר עובדים רבים מפרנסים לא רק את עצמם, כי אם גם משפחות וילדים, החשיבות רבה לשמירה על חוקי פיטורי עובד.

גם כאשר הפיטורים נעשים מתוך חוסר ברירה או הצדקה, יש לנהוג במשנה זהירות ולבצע את פיטורי עובד על פי הנהלים הקבועים במסגרת החוק.

ההסתדרות קבצה את כלל הנהלים לגבי פיטורי עובד והם מפורסמים באתר ההסתדרות ויכולים להיות נגישים בד בבד לכל עובד שהוא וגם למעסיק.

בחוקים שנועדו לקבוע את תנאי העבודה וש/ומרים על העובד בשנים בהם הוא ממלא את עבודתו, צריכים להישמר גם למקרים של פיטורי עובד. לעתים נעשים פיטורים תוך עבירה על חוקים והעובד יכול לתבוע את צדקתו ואת עוגמת הנפש והכלכלית שנגרמה לו בעת פיטורי עובד.

בכל מקום עבודה, ראוי כי חוקי העבודה וכמו הם גם הפיטורן, יהיו חשופים וגלויים לכל, לעובדים ולמנהלים. כשאר יש בהירות ושקיפות לגבי הנהלים, סביר למדי שישמרו על החוקים הללו. אך גם אם נעשה דבר עבירה למרות המידע, יוכל העובד לתבוע במערכת המשפט בגין פיטורי עובד שלא כחוק.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *