כוח לעובדים

כוח לעובדים הוא ארגון עובדים שמסייע ומייצג הן מבחינה משפטית והן מבחינה ארגונית לאגד עובדים ולהעניק להם כוח וזאת במסגרת הקמת ועדי עובדים. למעלה מ 13 אלף חברים בארגון כוח לעובדים ומשלמים דמי חבר. חברים בארגון כוח לעובדים עובדים ממגוון נושאים הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. הארגון כוח לעובדים פועל משנת 2007 והוא נוסד על ידי מספר אנשים אליהם הצטרפו קבוצות שונות של פעילים. כוח לעובדים החל את פעילותו בעקבות מעורבות משותפת במאבקים שונים של עובדים בתחום זכויותיהם או אפליה במקום עבודתם.

בשונה ממבנה של ארגוני עובדים כללים, כוח לעובדים נבנה על בסיס דמוקרטי הכולל מספר איגודים כגון איגוד מורות, משפחתונים, מעונות יום, מרכזי טיפול ועד איגוד באוניברסיטה הפתוחה.  

הארגון כוח לעובדים כולל גם סניפים מקומיים גדולים ביניהם נכללים עובדי "יד ושם", עובדי חיפה כימיקלים צפון, עובדי אוניברסיטת בן-גוריון, עובדי שמירה וניקיון, כאשר לכל מקומות עבודה אלו סניף ייצוגי של הארגון כוח לעובדים. בנוסף לסניפים אלו קיימים בארגון כוח לעובדים סניפים אזוריים המעניקים כל סיוע וייעוץ להתארגנות עובדים או לאיגוד, וכן יוצרים תכנון בכל הקשור לפעולות בשטח כגון עריכת הפגנות, יציאה לשביתות מחאה וכיוצא באלו.

כוח לעובדים הוביל ויצר מאבקים רבים שזכו להד תקשורתי גדול ולחשיפה רבה בכלי התקשורת כגון  השביתה הראשונה בישראל של עובדי בתי קפה שאורגנה ונוצרה על ידי כוח לעובדים. באמצעות שביתה זו הצליח כוח לעובדים לאחר שביתה ממושכת שנמשכה 13 ימים, להגיע להסדר לפיו קיבלו עובדי בית הקפה שכר בסיסי בגובה שכר המינימום, וזאת בנוסף לאחוזים מכספי הטיפים שקיבלו העובדים ושבעבר היה שכרם היחידי. כוח לעובדים הוביל בנוסף מאבקים משמעותיים רבים כגון מאבק עבור זכויות עובדי מפעל חיפה כימיקלים וכן מאבק עבור עובדי רשת הבגדים קסטרו ורשת סינמה סיטי. כוח לעובדים קיבל את פרס אות זכויות האדם על פעילות שהביאה לשינוי משמעותי ויוצא דופן בזכות של עובדים בישראל להתארגנות ייצוגית. כוח לעובדים שינה את תפיסת העובדים וכן את המשמעות הרבה שיש להתארגנות עובדים במאבקים שלא נראו בארץ בעבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *