למי מתלוננים על הטרדה מינית במקום העבודה

הטרדה מינית במקום העבודה הינו עניין מורכב שרבים אשר נתקלים בו חשים באי נעימות ולא יודעים מה לעשות. כיום ניתן לראות מגוון רחב של סוגי הטרדות מיניות במקומות עבודה, גם כלפי נשים וגם כלפי גברים, ולכן כיום החוק מגדיר מהי ההטרדה הזו וקובע שלל צעדי עונשין אשר מטרתם הינה למנוע הטרדה מינית במקום העבודה ולהעניש את האשמים בהתנהגות מהסוג הזה.

יחד עם זאת, השלב הראשון בכדי למנוע הטרדה מינית במקום העבודה הוא קודם כל להתלונן, ורבים חוששים לעשות זאת, במיוחד אם המטריד הינו מעסיק בכיר או בעל תפקיד חשוב במקום העבודה. רבים אשר זקוקים למקום העבודה שלהם וחוששים שלא ימצאו מקום אחר חוששים כי גם אם האשם יענש, היחס הכללי כלפיהם ישתנה או שהם ימצאו את עצמם תחת זכוכית מגדלת ואי נוחות במקום העבודה.

לכן, חשוב מאוד לדעת כי לכל אחד ישנם שני מקומות בהם הוא יכול להגיש את התלונה על הטרדה מינית במקום העבודה: ממונה על הטרדות מיניות במקום העבודה, או עורך דין.

ממונה על הטרדות מיניות בעבודה

על פי חוקי ההטרדות המיניות בכל מקום עבודה חייב להיות אדם ממונה אליו יהיה ניתן להפנות תלונות בדבר הטרדה מינית במקום העבודה, ולא משנה כלפי מי הן מופנות. על האדם להיות מקצועי ובעל רגישות בכדי לקבל את התלונות הללו ולטפל בהן בצורה נכונה בכדי לא לפגוע באי מי מהצדדים לפני שמתבררות כל העובדות.

יחד עם זאת, אם אתם חוששים לפנות בתלונה כזו לאדם שבסופו של דבר עובד יחד אתכם באותו מקום, תוכלו לפנות ישירות אל עורך דין.

עורך דין בתחום דיני העבודה

עורך דין אשר עוסק בתחום דיני העבודה יוכל קודם כל לומר לכם האם המצב אותו אתם מתארים הוא בכלל הטרדה מינית במקום העבודה. יכול להיות שאתם סתם מרגישים שלא בנוח עם עובד אחר במקום העבודה, אך לא בטוח שמדובר בהטרדה מינית. לכן, בשיחה עם עורך דין תוכלו להבין טוב יותר את המצב ומה תוכלו לעשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *