זכויות אישה בהיריון בעבודה

לנשים עובדות ישנן זכויות עבודה רבות אשר פעמים רבות הן אינן מכירות אותן ואינן פעמים רבות בקיאות במה שאומר החוק. אולם כל הנשים העובדות רשאיות לקבל זכויות בחוק בהתאם למצבה- בין אם האישה היא אישה רווקה, נשואה, אימא או חד הורית ועוד. הזכויות של נשים במקומות עבודה הן רבות ובפרט נושא זכויות אישה בהיריון בעבודה.

זכויות אישה בהיריון בעבודה כוללות נושאים רבים כגון זכאות להטבות רבות ממקומות ממשלתיים או עירוניים בכל הקשור למשל בהנחות על תשלומי ארנונה או תשלומי מים, הנחה באגרות רישום לתשלומים לבתי הספר ועוד. אם חד הורית מקבלת זכויות נוספות במסגרת זכויות אישה בהיריון בעבודה.

זכויות אישה בהיריון בעבודה הן מקיפות וכוללות מגוון רב של נושאים כמו הגדרת הגבולות והכללים במקום העבודה זאת על מנת למנוע כל תופעת של הטרדות או ניצול חולשתה של האישה ובפרט חולשתה בתקופה זו של היריון. זכויות אישה בהיריון בעבודה נוגעים לנושאים הקשורים לתחום שוויון ההזדמנויות במקום העבודה כך שלא ייווצר מצב בו נשים יקבלו יחס מפלה כעובדות כל זאת רק כיוון שהן נשים, כיוון שהן אימהות או בהיריון ועל כן המעסיק מרגיש שהוא יכול לתת להן שכר פחות יותר או לפטר אותן או לתת להן תפקידים בכירים פחות מאשר לגברים עקב היעדרותן אחרי לידה או במהלך ההיריון. מטרתו של חוק זה המעגן את כל הזכויות המגיעות לנשים בעבודה ובמיוחד לנשים בהיריון ולאחר חופשת לידה, הוא ליצור הזדמנות שווה לנשים למרות שהתנאים הפיזיים החלים עליהן אינן דומות לתנאים של גברים. מכלול זכויות אישה בהיריון בעבודה בא להגן על נשים במקומות העבודה שלהן, ולאפשר להן פרנסה מכובדת וכן הגנה חברתית וסוציאלית ראויה. מנושאים כמו איסור לפטר נשים עקב הזהות המגדרית שלהן, או כיוון שהן בהיריון, בטיפול פוריות, כל נושא הגדרת שעות העבודה והגדרת שעות עבודה נוספות, ועד לנושאים כמו מתן נקודות זיכוי במס הכנסה ואפשרות לצאת לחופשת לידה ארוכה, התחומים הרבים מפורטים בחוק ומהווים גיבוי משפטי ביכולת לקדם נשים בחברה ובמקומות העבודה בפרט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *