תמונה של עץ

מה ההבדל בין תמונה על קאפה לתמונה על קנבס? בדקנו

כיום יש יותר ויותר תוכן שמקיף אותנו מכל עבר. בין אם מדובר בתוכן כתוב או תוכן מצולם, ככל שיש יותר תוכן עולה גם הדרישה לתוכן איכותי.

 אחת מצורות התוכן הפופולריות ביותר היא תוכן ויזואלי ובשנים האחרונות התפתחו האמצעים הטכנולוגיים המאפשרים להציג תוכן ויזואלי באיכות גבוהה ועל ידי כל אחד המעוניין בכך. כך למשל, אם בעבר הדפסה על בד מקצועי, כמו למשל הדפסה על קנבס או הדפסה על קאפה הייתה נחלתם של מקצוענים בלבד בתחום האמנות והצילום, היום מדובר באפשרות נגישה לאנשים רבים. 

על כן, ככל שהאפשרות של פיתוח תמונות מקצועי, כמו באמת פיתוח תמונות על קאפה ושימוש בקנבס עבור הצגת תמונות הופכת ליותר ויותר פופולרית חשוב לדעת להבחין בין השניים ולהבחין בין השימושים השונים של כל אחת מהאפשרויות, על מנת שתוכלו לבחור את האפשרות הטובה ביותר עבורכם. 

משטח עץ לקנבס
קאפה או קנבס?

כיצד בד קנבס וקאפה נבדלים אחד משני

קנבס ידוע בין  היתר כבד ששימש במשך שנים ארוכות לטובת ציור, ועד היום ישנם ציירים רבים העושים בו שימוש עבור עבודותיהם, וזאת בין היתר תודות לאחת התכונות המשמעותיות של הקנבס שהיא היכולת של הקנבס לספוג צבעים שונים ולשמור על עמידות לאורך זמן. לעומת הקנבס, קאפה הוא מעין חומר קשיח המבוסס על קלקר דחוס שפני השטח שלו חלקים מאוד. הלכה למעשה, השימוש בקאפה מאפשר להדביק חומרים כאלו ואחרים, כגון תמונות למשל על גבי המשטח עצמו ובכך לתרום ליצירת המראה הייחודי והיוקרתי אשר הדפסה על קאפה מספקת.

פיתוח תמונות על קאפה – איך זה נעשה?

בניגוד לקנבס, שמחייב מסגרת על מנת למתוח את הבד עצמו וכך מאפשר את השימוש במשטח כדי להשיג את התוצאה הרצויה, פיתוח תמונות על קאפה הוא פשוט מאוד ומתאפשר באופן פשוט וזמין באמצעות הדבקת התוכן הויזואלי ישירות על המשטח. בכך, הדבר מאפשר להשיג תוצאות מהירות עבור התמונות והתוכן הויזואלי הנוסף אותו אנחנו רוצים להפיק באופן פשוט וזמין. 

פרטים קטנים שכדאי לשים לב אליהם

קאפה היא מעין משטח שמגיע בעובי שונה ויש לבחון את הצרכים שלכם לפני שאתם מחליטים איזה משטח בדיוק לקנות. בנוסף, בניגוד לקנבס שהוא כאמור בד הנמתח בעזרת מסגרת מסביבו, הדפסה על קאפה אינה מצריכה מסגרת עבור התמונות שאנחנו רוצים להדפיס. לכן למשל, נהוג יותר להשתמש בקאפה לטובת הדפסה תמונות מאירועים אישיים, נוף וכו' ופחות עבור יצירות אמנות גרנדיוזיות, כפי שהדבר נעשה במקרה של קנבס למשל. בנוסף, חשוב לשים לב שעל קאפה יש להדביק תמונה אחרי שהיא כבר מודפסת, בעוד על קנבס ההדפסה נעשית ישירות על גבי המשטח. הבחנה זו חשובה שכן היא יכולה להשפיע משמעותית לא רק על המחיר אלא לא פחות חשוב מכך גם על חדות התמונה ועל המראה שהתמונה משדרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *