GCX בלדרות

קבלת אישור משרד התקשורת לייבוא ציוד אלחוטי מחו"ל – כך תעשו זאת

רוצים לייבא לישראל ראוטר אלחוטי, רחפן, סטרימר או מוצרים אלחוטיים נוספים? תצטרכו לקבל את אישור משרד התקשורת בעניין. המדריך הבא כולל את כל המידע שצריך לדעת בנושא

רישום
ייבוא ציוד אלחוטי מחו"ל דורש אישור מיוחד ממשרד התקשורת

ראוטרים, סטרימרים ומוצרים אלחוטיים רבים נוספים שנמצאים בבתים בישראל, מכילים רכיבי תקשורת רדיו. מסיבה זו, כדי לייבא מוצרים כאלה לישראל, יש לקבל מידי משרד התקשורת אישור יבוא ציוד אלחוטי. האישור הוא פרטני עבור מוצר ספציפי, ובהיעדרו המוצר שלכם עשוי להיתקע במכס מטעמי רגולציה. בסעיפים הבאים תמצאו הסברים אודות תהליך קבלת האישור, הנחיצות שלו ומידע נוסף שכדאי להכיר.

 

מדוע נדרשת הגשת בקשה לאישור ציוד אלחוטי?

מוצרים המיובאים לישראל נחלקים לשלוש קטגוריות – מוצרים המאושרים ליבוא, מוצרים האסורים ליבוא ומוצרים המאושרים ליבוא בכפוף לאישורים ממשלתיים. חלקי חילוף לרכב למשל, יצטרכו לקבל אישור מטעם משרד התחבורה. מוצרים המכילים רכיבי רדיו לעומת זאת, יצטרכו לקבל את אישור משרד התקשורת. בקישור הבא תוכלו למצוא מידע נוסף אודות מוצרים מכלל הקטגוריות הנדרשים באישורים ממשלתיים.

 

הסיבה שמאחורי האישור היא פשוטה – הדבר נדרש כחלק מתהליך ניהול התדרים בישראל, ומניעת התנגשויות בין תדרים שמשמשים גופים שונים הפועלים בארץ. כדי לחסוך זמן, כסף ומאמץ, תוכלו לגלוש אל אתר משרד התקשורת ולחפש אם המוצר שמעניין אתכם שייך לקטגוריית המכשירים שזקוקים לאישור. תוכלו למצוא פירוט תחת "תקנות ההתאמה" ו"תקנות הפטור". מוצרים שאינם זקוקים בדרך כלל לאישור הם למשל טאבלטים, מקלדות או עכברים.  

 

ברשימת המוצרים שנדרשים לקבלת אישור משרד התקשורת רחפן הוא דוגמה בולטת, כמו גם מוצרים נוספים שהזכרנו. אם המוצר שלכם זקוק לאישור כזה, ניתן להיעזר במאגרי המידע הממשלתיים כדי לבדוק אם הוגשה בעבר בקשה ליבוא שלו ומה הסטטוס שלה. כך תוכלו לדעת, גם אם לא בוודאות, מהו הסיכוי לאישור.

 

כיצד מגישים בקשה לאישור ציוד אלחוטי?

רכשתם מוצר ואתם צריכים להגיש עבורו בקשה? עשו זאת בהקדם כדי למנוע עיכובים בתהליך השילוח. הגשת הבקשה מתבצעת באזור שירותי התקשורת שבאתר שירותי הממשלה. תצטרכו לסמן אם מדובר בבקשה ליבוא אישי או מסחרי, ולמלא את כל הפרטים הנדרשים. יהיה עליכם לצרף לבקשה חשבונית ומפרט טכני של המוצר, הכולל את שם הדגם כפי שמופיע בחשבונית, שם היצרן וכמות היחידות שאתם צפויים לייבא. 

 

חשוב להוסיף גם את פרטי התדרים שבהם המוצר משתמש. שימו לב שקיימים אישורי שחרור שונים עבור ציוד אלחוטי ועבור ציוד תקשורת קווי. במידה ותמלאו את כל הפרטים בצורה המלאה והנכונה, בקשתכם תיבחן ותקבלו מענה לכתובת המייל שתציינו. 

 

אישור משרד התקשורת מכס ומה שביניהם

חשוב מאוד שלא להתעכב בכל הקשור לקבלת האישור, מאחר שהוא נדרש לצורך שחרור המוצר מהמכס. משלוחים שמגיעים למכס ללא האישורים הנדרשים, "נתקעים" והנמענים נדרשים לעתים לשלם בעבור הוצאות האחסון שלהם. 

 

אם אתם ממתינים למשלוח ורוצים לוודא מה הסטטוס העדכני שלו, כדי להיות בטוחים שהוא לא מתעכב במכס או בתחנה אחרת – תוכלו ליצור קשר עם חברת השילוח הרלוונטית. חברת GCX מאפשרת ללקוחותיה להזין את מספר המעקב באתר, על מנת לקבל באופן מידי את הסטטוס של כל חבילה. בנוסף, נציגי GCX יוצרים קשר עם המזמינים באמצעות מייל או אסאמאס, כדי לספק מידע בכל מצב שבו נדרשת מהם השלמת פעולה כלשהי. החל ממילוי פרטים אישיים, דרך השלמת תשלום ועד להעברת אישורים ממשלתיים. כך שתוכלו לדעת בדיוק היכן נמצא המשלוח שהזמנתם ולוודא שהשלמתם את כל מה שנדרש לצורך קבלתו.

צפו בסיבות לעיכוב משלוח ע"י המכס:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *