תקנון למניעת הטרדה מינית

בשנים האחרונות עוגן בחוק תקנון חדש- תקנון למניעת הטרדה מינית המפרט את כל העבירות האסורות על פי חוק בכל מקום שהוא בעיקר במקומות עבודה. על פי חוק תקנון למניעת הטרדה מינית נתלה במקום גלוי ומרכזי במקומות עבודה רבים וניתן לעיין בו בכל עת באופן חופשי.

תקנון למניעת הטרדה מינית מפרט כל התנהגות אסורה על פי חוק בכל מקום ומטרתו למנוע כל התנכלות באדם או פגיעה בו, בכבודו, בפרטיותו ובכל דרך אחרת שהיא. מספר חוקים עיקריים נקבעו על פי תקנון למניעת הטרדה מינית כגון- עונש המקסימום על הטרדה הוא שנתיים עד ארבע שנות מאסר.

תקנון למניעת הטרדה מינית מציין כי ההטרדה יכולה להתבצע  על ידי גברים ונשים כאחד.

על פי תקנון למניעת הטרדה מינית קובע כי מעשה אסור יהווה הטרדה מינית כאשר היא בעלת אופי מיני  גם אם אינה נובעת ממטרות מיניות.

גם מעשים כגון סחיטה באיומים לבצע מעשים בעלי אופי מיני הם מעשים אסורים על פי התקנון.

תקנון למניעת הטרדה מינית תכלול כל מעשה שהוא מעשה מגונה או כל התייחסות שיש בה השפלה, ביזוי וזלזול בכבוד האדם ביחס למין האדם או לנטייתו המינית. כל התייחסות חוזרת שקשורה למין או הצעות עם רמיזות מיניות וכאשר ביקש המוטרד להפסיק זאת או כי אינו מעוניין זוהי הטרדה. כמו כן קובע תקנון למניעת הטרדה מינית גם התייחסות לכל התנכלות שהיא – פגיעה עקב הטרדה מינית או פגיעה עקב תלונה או תביעה שהוגשה כנגד הטרדה מינית.

תקנון למניעת הטרדה מינית מציין גם מה לא ייחשב כהטרדה מינית: חיזורים בהסכמה הדדית, אינטראקציה שאינה מינית וכן שנעשו מתוך רצון חופשי ובהסכמה הדדית.

התקנון קובע, כי על מנת להגיש תלונה על הטרדה מינית ניתן לפנות לממונה על  נושא זה ולממונה על מעמד האישה במקום העבודה, כמו כן על פי תקנון למניעת הטרדה מינית ניתן לפנות אל הממונה על שילוב נשים בארגון הנקר נש"מ או לאגף המשמעת בשירות המדינה. תקנון למניעת הטרדה מינית קובע גם כי ניתן להגיש תלונה במשטרה וניתן לתבוע פיצויים במקרים אלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *