זכויות אישה בהריון בעבודה?

אפליה המתקיימת במקום עבודה זהו איננו דבר של מה בכך, ישנם נשים רבות המרגישות אפליה בעבודתם עקב כך שהם נמצאות בתקופת הריון. יש לייחס חשיבות רבה לכך ולראות שהמעסיק איננו יוצר אפליה מכל סוג שהוא, בין אם מדובר בעובד רגיל וקל וחומר כאשר מדובר בנשים בהריון.

לעיתים מתקיים מצב שנשים בהריון מרגישות שהן צריכות להוכיח יותר את עצמן עקב כך שההנהלה גורמת להם להרגיש בנחיתות כשלהי משאר העובדים. ישנם פעמים אשר זה מגיע עד לידי מצב שהן חוששות האם הן ישארו במקום עבודתם או שעומדים לפטר אותם, וכן האם לאחר החופשת לידה יהיה להן מקום לשוב אליו.

זכויות אישה בהריון בעבודה הם זכויות קבועות אשר לא ניתן לשום מעסיק לשנות אותם או להפר אותם, ועל כן יש לעמוד על כך שבעל העסק יכבד זכויות אישה בהריון בעבודה. מרבית המעסיקים מודעים לזכויות שיש לכל עובד ועובד ולנשים בהריון ועקב כך הם מבינים שאם הם יעברו על החוק אזי הם צפויים לתביעה משפטית חמורה.

מעסיקים אשר אינם שמרו על חוק זה ועברו על הזכויות של אישה בהריון קיבלו כנס גדול וכבד ואף תביעה משפטית. אף על פי כן ישנם מעסיקים רבים אשר מודעים הזכויות המגיעות לנשים בהריון ואף על פי כן הם אינם מתאימים את דרישות העובדות בהתאם לזכויותיהן.

כמעט כל אישה בימי הריונה נמצאת בתהליך של ימים רגישים ופעמים רבות צריכה ללכת לבדיקות, אסור למעסיק להרע לפניה את התנאים עקב כך, נשים רבות מרגישות את השינויים הפיזיולוגיים אשר מקשים על שגרת יומם גם בגוף וגם בנפש. עקב זאת הן אינם יכולות להתמודד עם הדרישות הרגילות של עבודתם ולכן חשות מאוימות במהלך ימי הריונם.  

אזי אם הנך בתקופת הריון מומלץ לבדוק מהם הזכויות המגיעות לפנייך ולדעת לעמוד על כך שאכן תקבלי את כל אשר מגיע לך, לדוגמא, זכויות אישה בהריון בעבודה. במידה ואינך מקבלת את כל הזכויות הנך יכולה לפנות להסתדרות העובדים ולבדוק את כל אשר מגיע לך ובמידה ואין את מקבלת אותם עלול תהליך זה להוביל לידי תביעה.

שכן כמו כל עובד אחר הזכאי לזכויות העובד כך גם זכויות אישה בהריון בעבודה זכאית לזכויות המותאמות במיוחד עבורם. החוקים והנהלים הם ברורים ומאפשרים להבין ולדעת מהם הזכויות המגיעות לכל אחד.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *