שיוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה

שיוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה נוצר בגלל מקרים שונים אשר קרו בעבר ועדיין קיימים כיום. בארגונים שונים עדיין ניתן לראות חוסר שיוויון הזדמנויות בין גברים לנשים מבחינת תפקידים ושכר וכן אפליה על רקע צבע, דת, לאום, נטייה מינית, מין ועוד. בגלל חוסר שיוויון הזדמנויות ואפליה נוצר חושק לשיוויון הזדמנויות 1988, אשר אוסר על אפליה במקום העבודה ושיוויון זכויות מלא לכל העובדים. למרות שחוק זה חוקק, עדיין ישנם מקומות עבודה שונים אשר מתעלמים ממנו ועוברים עליו כל יום.

?מהו חוק שיוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה

חוק שיוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה מעגן בתוכו את כל זכויות העובדים לשיוויון מלא בעבודה,תוך כדי איסור אפליה בעבודה. כל מעסיק אשר עובר על חוק שיוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה זכאי לקנס כספי ועונש מבית המשפט לעבודה. החוק נועד להגן על העובדים בכל הנושאים אשר קשורים לעבודה כולל איסור אפליה על צבע, מין, נטייה מינית, דת ולאום. יש להעריך את העובד באופן הוגן וראוי מבחינת כישורי העבודה שלו, חריצות, עד כמה הוא תורם לארגון ועוד. כל עובד אשר מרגיש חוסר שיוויון או אפליה רשאי לתבוע את מעסיקו בבית המשפט.

?האם ניתן לתבוע את המעסיק על חוסר שיוויון הזדמנויות ואפליה

כל עבוד אשר חש חוסר שיוויון הזדמנויות בעבודה ואפליה על רקע נטייתו המינית, מין, דת, גזע או לאום רשאי לתבוע את מעסיקו בבית המשפט לעבודה. בבית המשפט יישפט המעסיק בהתאם לחומרת העבירה אותה ביצע ובהתאם לזאת יקבל את העונש אשר מגיע לו מבית המשפט כולל קנס כספי. לעובד אין מה לחשוש כאשר הוא תובע את מעסיקו, וזאת מכיוון שהחוקים לצידו מאשר לצד המעסיק. לכן אם אתה מרגיש מופלה לרעה וחש חוסר שיוויון אתה רשאי לתבוע את מעסיקך ולהיות בטוח שאתה מוגן מפני פיטורים.

?כיצד מתבצעת תביעה על שיוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה

התביעה על אפיה במקום העבודה מתבצעת ע"י העובד אשר מגיש תלונה נגד מעסיקו בבית המשפט. שני הצדדים מוזמנים לבית המשפט שם כל אחד אומר את הצד שלו, ובתום הדיון מחליט השופט לגבי העונש בדבר העבירה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *