?מה עושים במקרה של הטרדה מינית במקום העבודה

כאשר עובד או עובדת במקום העבודה מרגישים כי נפלו קורבן למקרה של הטרדה מינית במקום העבודה, ולא משנה מאיזה סוג, חשוב מאוד קודם כל שיוודאו כי אכן מדובר בהטרדה מינית, לפני שהם מתחילים בתהליך תלונה או הגשה של תביעה.

חשוב להבין כי אם עובד אחד הזמין עובדת לשתות איתו קפה בהפסקת הצהרים, זו לא הטרדה מינית. הטרדה מינית צריכה להיות בעלת אופי מיני, ובעיקר אם זה הגיע ללא הסכמה של העובד או העובדת המוטרדים. רק במידה ואכן מדובר במקרה של הטרדה מינית במקום העבודה יש להתחיל לבצע הליכים שונים בכדי לעצור את ההטרדה ולטפל בנושא בהתאם לחוק.

פניה אל האחראי במקום העבודה

על פי החוק למניעת הטרדה מינית במקום העבודה בכל מקום עבודה חייב להיות אחראי אשר יטפל בנושא, והפרטים שלו צריכים להיות מפורסמים במקום בולט במקום העבודה. פניה אל האחראי יכולה לסייע לעובד לברר האם מדובר באמת במקרה של הטרדה מינית במקום העבודה (ובשלב הראשוני של הבירור הוא יוכל לעשות זאת גם ללא פרטים מזהים) ובמידה ומדובר באמת במקרה של הטרדה מינית במקום העבודה יתחיל הליך בירור מול העובד המטריד וביצוע פיטורין, פיצויים או אפילו תביעה משפטית, הכל על פי החוק והמקרה המדובר.

פניה אל עורך דין מקצועי בתחום

ישנם מקרים רבים בהם העובדים המוטרדים לא מרגישים בנוח לפנות אל האחראי על מניעות הטרדה מינית במקום העבודה מטעם החברה עצמה. רבים חוששים כי האחראי קרוב מידי לאדם המטריד, במיוחד אם הוא בדרגות גבוהות ובמיוחד מנהל בכיר, ורבים מפחדים לבצע את ההליך דרך אדם שהם מכירים ממקום העבודה.

לכן במקרים כאלו תוכלו לפנות אל עורך דין מקצועי ובעל ניסיון בתיקים של הטרדה מינית במקום העבודה אשר יסייע לכם בבירור המקרה, איסוף החומר וכל דבר נוסף לו אתם זקוקים בכדי לעצור את ההטרדה, לתבוע את המטריד ולמצות את כל הזכויות המגיעות לכם מול מקום העבודה, במיוחד אם אתם רוצים להמשיך ולעבוד במקום ולא לעזוב אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *